Rodger ver weg.voor z'n werk.nl

gestrand

Het is al weer een week geleden dt ik mijn laatste log heb verstuurd. Natuurlijk is er weer van alles gebeurt. Vorige week zaterdag zou ik op verkenning gaan richting een van onze buitenposten in de buurt van Chutu. De rede hiervan was dat deze post verbouwd moet worden ik was hier al in het begin van de uitzending geweest. Dit was dan waarom ik mee moest, na veel ja's en nee's ging het dan uiteindelijk toch door. Om zeven uur in de ochtend moest ik me melden en om half acht zouden we gaan vliegen gezien deze post op steenworp afstand van onze base lag zou ik natuurlijk maar een minuutje of twee in de heli zitten. Omdat de mannen die op patrol base zaten problemen hadden met een koel container, had ik wat dozen met brood geregeld wat ik zou meenemen. Toen de helikopters kwamen viel me gelijk op dat er eentje in de lucht bleef hangen en de andere lande, in deze moest ik dan instijgen. Deze heli werd zo vol geduwd dat het meegenomen brood helaas niet meer mee kon. Het instappen ging snel en nadat iedereen zat stegen we op en begon de vlucht. Na een minuutje of 5 begon ik me wel af te vragen wanneer we zouden landen, en ook had ik de collega's die mee zouden gaan niet in de heli zien zitten. Het terrein onder me begon ook bekend te worden het leek wel of we het gebied van de TK-bowl invlogen (dit was het gebied waar ik de vorige keer zat). Jawel ik herkende het voormalige Poentjak, Wanow bridge en in de verte kamp Holland. Hmmm dit was niet de bedoeling. Toen ik op TK lande en uitstapte kreeg ik te horen dat ze me op de verkeerde heli hadden gezet, dit verklaarde gelijk de heli die in de lucht bleef hangen. Ook hoorde ik dat ik waarschijnlijk pas de 2e april zou terug vliegen. Toen ik werd afgezet op het uitstappunt, was daar natuurlijk niemand die mij kwam oppikken niemand van mijn compagnie wist natuurlijk dat ik was geland hier. Nou had ik natuur 2 jaar geleden al op die base gezeten en de meeste dingen kwamen mij dan ook bekend voor dacht ik. Na tien minuten gelopen te hebben, kwam ik er achter dat er toch wel heel veel veranderd was. Dan maar richting de eetzaal het was een beetje over acht dus daar moest ik vast en zeker een collega genist tegen komen, de eerste die zag was mijn mede opc van het andere peloton. Die natuurlijk raar stond te kijken. Nadat ik mijn spullen bij hem in de fab had neergelegd zijn we naar de kantoorruimtes gelopen. En daar heb ik dit verhaal ongeveer 20 keer moeten vertellen. Al snel kwam ik erachter dat de regels op TK anders waren dan de onze. En als het niet je eigen base is je dus eigenlijk ook geen werk voor je is. Dat zouden dan ook 5 saaie dagen worden. Wat wel goed was is dat ik de A-groep van ons peloton nog gezien heb. Gelukkig kreeg ik zondags al te horen dat ik eerder terug zou vliegen, zodat ik maandag de 31e al weer op Hadrian was.

We gotta get out of this place
If it's the last thing we ever do
We gotta get out of this place

We Gotta get out of this place - The Animals

Reacties

Reacties

Mam

Heb je verhaal met spanning gelezen,was je toch nog eventjes in TK.Groetjes en veel liefs uit Waubach

Anne

hey papa ,
ik ben niet bang voor de waterval .
xxxxxxxxjes Anne

Daan

hoi papa,
ik mis je maar ik ben je goed mee aan het helpen
met scholen en huizen bouwen en als al mijn huizen en scholen klaar zijn dan ben je weer thuis.
xxxxxxxxxxxxjes Daan

je vrouw

hoi schat,
we hebben vandaag nog met elkaar gebeld,en alles gaat goed, gelukkig .
zo ,de eerste maand zit erop .
nog drie en een halve te gaan en dan lekker op vakantie. xxxxxxxxxxxxxjes

zusje

Hai,

Ik heb je van de week al aan de telefoon gehad (super) maar had niet verwacht dat jij alleen gestrand was.Je bentgoed terecht gekomen! Hier gaat alles goed, van Nancy gehoord dat het bij jou noodweer is he! Nancy & kids zijn gisteren komen eten, was gezellie. Daan heeft me de fiets laten zien die jij vanuit Afghanistan verstuurd hebt hihi. Mooie fiets papa....Nou het gaat je goed, fijn dat we weer een verhaal van je mochten lezen. Ook de vele groetjes van Rogier & van Moi

Peter, Milan en Myra

Gestrand ha, ha dat is lachen wel fijn dat je weer snel terug kon naar je eigen plekje waar de laptop weer op je wachte (en een schoon ondergoedje). Hier gaat alles zijn gangetje bijna klaar met klussen(he,he op naar het volgende project) gelukkig we hebben er wel echt genoeg van maar goed het is voor een goed doel. Heb vorige week een programma gezien over hoe de mensen in Afganistan leven, jemig als je dat ziet stellen wij wel erg hoge eisen aan ons huisje en wat voel je je dan een verwend nest met al die luxe. Doe je best daar om de mensen daar al is het maar een beetje van onze luxe terug te geven in hun leventje maar vooral de kids wat zou je ze toch graag iets van al dat speelgoed geven wat hier maar op de zolder staat.

Groetjes van ons gaan effe aan de drank (pe is vandaag jarig) zullen aan je denken en een flesje koud laten staan voor als je terug bent.

Milan, Peter en Myra

He' daar,
Hebben gisteren het bericht gehoord van kamp Holland willen jou en de rest van je peleton even vanuit deze kant toi, toi wensen let op jezelf. dikke groet van ons.

Mam

Happy Eastern, ook van Joyce en Rogier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!