Rodger ver weg.voor z'n werk.nl

Khandahar

Afgelopen zaterdag was het dan zover de rit naar Khandahar 177 km over een gedeeltelijk verharde weg. Om 3 uur in de morgen opgestaan en tegen het aanbreken van het eerste zonlicht vertrokken. Bij deze rit hadden we twee vips mee onze CC (compagnie commandant) en de BC (bataljons commandant), de BC is vanuit Nederland een paar dagen op werkbezoek geweest in Uruzgan om het werk van onze compagnie te zien. Het eerste gedeelte van de weg ging snel dit kwam dan ook omdat de weg goed geasfalteerd was. Het enige wat er apart was was dat er twee containers langs de weg lagen. Deze zijn gesearched en het enige wat er in zat was water. Na de eerste rust gehad te hebben kwamen we op het onverharde gedeelte. Maar dan ook echt het onverharde gedeelte. Hier ging de snelheid drastisch omlaag, dit kwam omdat er een paar zware voertuigen bij waren. Na een uur of vier op dit gedeelte gereden te hebben, en natuurlijk de nodig search acties, was het raak de genie groep vond een IED (bermbom). Dat ze deze gevonden hadden was geen geluk maar kwam door de training en ervaring die ze gehad hebben ik was op dat moment echt trots op die kerels. Ik weet zelf nog hoe het is om een IED te vinden en het gevoel wat je op dat moment hebt. De EOD (explosieve opruimingsdienst), heeft de IED geruimd en bij de volgende rust hebben we het hele voorval laten bezinken. Daarna door doordat we de IED gevonden hadden, was er wat tijd verloren gegaan en kwamen we later dan gepland in Khandahar. De voorsteden van Khandahar zagen er wat Zuid-Europees uit je had een beetje het gevoel dat je in Frankrijk zat. Dit gevoel is dan weer snel over als je een mijnenveld langs de weg ziet. Deze mijnenvelden liggen hier nog van de tijd dat de russen het land bezet hielden, maar ze zijn goed afgezet en herkenbaar gemaakt. De stad zelf is wel apart hier zie je de eerste betonnen en stenen huizen met echte voordeuren en glas, zelf flatgebouwen heb ik hier gezien. Omdat we later dan gepland door de stad reden was het ontzettend druk, maar alles in de stad is goed gegaan. Normaal wil er nog wel eens een waarschuwingsschot gelost worden maar dit is niet gebeurt.

De aankomst op de base ging vlot en was goed geregeld. We kregen snel onze legering en konden gaan eten. Hierbij moet ik zeggen dat KAF een base is waar ongeveer 15.000 militairen zitten. Voor een groot gedeelte Amerikanen en Canadezen, en een hele hoop andere nationale eenheden. In he midden van die base, en volgens mij heb ik dat al een keer verteld hebben ze een boardwalk. Aan deze walk zitten de bekende restaurants zoals Burger King, Subways en natuurlijk Tim Hortons (ik kon dit niet maar hier krijg je de beste koffie van de wereld). Dus die avond maar eens een hamburgertje gapakt. De volgende dag stond in het teken van het gereed maken van de voertuigen, en het plannen van de terugreis. Terug gingen er amerikanen mee, dus die zaten ook bij het bevel. Alles wat je op tv ziet van Amerikaanse collega's klopt (dan bedoel ik het peppie gedrag). Om 2 uur snachts zijn we vertokken. De terug reis duurde lang, een paar voertuigen gingen kapot en moesten onderweg gerepareerd worden en na een ritje van 14 uur waren we terug op onze base.

In a big country dreams stay with you
Like a lover's voice fires the mountainside
Stay alive
I thought that pain and truth were things that really mattered
But you can't stay here with every single hope you had shattered
I'm not expecting to grow flowers in a desert
But I can live and breathe

In a Big Country - Big Country

Reacties

Reacties

Peter, Milan en Myra

Wat zal jij blij zijn geweest met die overheerlijke koffie dat heb je wel verdiend.

Sorry, sorry dat we even niet zoveel hebben gemaild maar hier was het even razend druk. Ik (myra) wilde graag de 5 ***** voor de salon halen en moest daar weer even hard voor gaan blokken maar heb het gehaald vanaf nu is de salon een ***** sterren salon, yes. Verder druk geweest met het binnen halen van een visagieopdracht en gelukkig is dat ook gelukt. Wat een geleuter over schoonheid terwijl jij met je neusje in de zandbak zit, weg bakt in de hitte tussen de poppievelden en alleen maar gesluierdevrouwen ziet, wat een wereld van verschil. Maar een ding hebben we gedeeld jakkes, jakkes ik heb weer gebaald als een stekker dat ik niet op pinkpop was grrrrrrrrrrrrr hoe dan ook al staat de wereld op zijn kop volgend jaar ga ik weer uit mijn dak (ga je mee ????).

Leuk, al was het niet de bedoeling, om je even te hebben gehoord hou je taai ene nog 7 WEKEN heb het pilsje nog koud staan jam, jam.

Mam

Hoi zoon,weer een spannend verhaal maar dat van die bermbom lees ik niet graag.
Ik hoop dat de hamburger gesmaakt heeft.
Heel veel groetjes en veel liefs uit Waubach.

jos en frederique

Ha die Rodger,

Behalve spannende verhalen laat je keer op keer weer blijken van goede muziek te houden. Dat waren nog eens tijden met Big Country! In jouw dagelijkse big country blijft het oppassen. Is zo moeilijk voor te stellen, want hier krijgt jullie werk vooral aandacht als er wat mis gaat. Vandaag ook weer gewonden lees ik net. Je gunt het natuurlijk absoluut niemand, maar stiekem denk ik altijd, hopelijk zijn het niet de mannen van Rodger. En ik dacht, ik geef eens wat songtekst terug:

So here we are waking, Savages shaking
The road that we're taking, We've walked before
And if these times, Should seal our fate
You won't see me, At Heavens gate
Danger is lurking, Evil is working
Yet here we are hiding Behind our doors
Come out come out, It's time to grow
Enjoy the ride, One more time before you go

The Chameleons - Home is where the Heart is

Thea

Hoi Rodger,
Schrok wel even wat je schreef over die bermbommen.
Heb je wel weer een lange rit gemaakt met je mannen.
Maar gelukkig heb je genoten van de hamburger en een lekker kopje koffie, en goed aangekomen op de base.
Verder is alles goed, let op jezelf en de crew

Groetjes Thea

Joyce en Rogier

Hi Broertje,

Weer genoeg meegemaakt! Gelukkig is nog steeds alles goed met je. Ik zit nog in mijn vakantie, maar het weer is niet zo geweldig. Voor de rest gaat hier alles z'n gangetje, zit bij ons mam aan de koffie. Verheug me al op de 26e!!! Hou je goed, LET GOED OP JEZELF en tot snel. Kusjes en knuffels van ons

Daan

Haai papa ben op schoolreisje geweest en heb het erg leuk gehad.Ben met mama iedere dag een kruisje op de kalender aan het strepen ,maar de tijd gaat nu erg langzaam .Papa vind het erg cool dat je weer met de helikopter gaat vliegen ,nog even en dan ga ik ook met het vliegtuig vind het erg spannend .Papa let nog goed opjezelf en op die andere papa`s .
xxxxxxxxxxxxxxxxxxjes Daan

Anne

hoi papa ,
heb alweer een spuitje gehad en dat vond ik niet leuk,was wel alweer gegroeid.Ben erg groot geworden denk dat je zult schrikken ,nog even papa en dan ben je thuis,kun je me horen brabbelen zien kruipen en ik loop .xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxjes Anne

je vrouw

Haai ,
We hebben elkaar vandaag nog aan de telefoon gehad ,ben erg geschrokken .Let deze laatste weken nog goed opjezelf en je collega's en kom goed thuis .
Nog bedankt voor de prachtige rozen .
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxjes Nancy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!