Rodger ver weg.voor z'n werk.nl

tijden veranderen

Na een tijdje weer eens een update van mij. Sinds mijn verhuizing naar TK heb ik een drukke tijd gehad ik heb ongeveer 4 uurtjes gekregen voor te wennen, daarna zat ik in het bevel voor een verplaatsing naar KAF (Khandahar Airfield). Op TK is er niet zoveel veranderd sinds ik er voor het laatst tijdens mijn helikopter debakel ben geweest. Het is nu wel dat ik een vaste slaapplaats heb en dat er werk voor me ligt. Toen ik aankwam op TK was mijn eigen B-gp er ook. Een goede rede dus om met hun de poort uit te gaan, kon ik gelijk kijken hoe het terrein buiten de poort eruit zag en of dit verandert was in de afgelopen tweeënhalf jaar. Er waren wel wat veranderingen, maar ik kon me nog goed oriënteren. De locatie waar we heen gingen had ik al eens gestaan, alleen hebben ze er nu een kleine base gebouwd. Wat ook anders was dan de vorige keer (toen was het winter en dus veel regen en modder) heel veel maar dan ook heel veel stof. Toen ik het voertuig uit stapte zat ik dus ook helemaal onder. Na ongeveer een uurtje of tweeenhalf daar geweest te zijn gingen we terug. De terugweg hebben we in het donker verplaatst en van de terug weg heb dan ook niet veel gezien. Een paar dagen later ben ik op een vijf-daagse geweest, samen met de F-groep (wat dus eigenlijk de A-groep is van mijn eigen peloton) en de verkenners. Doel van de actie was om wat qualla's te onderzoeken. De eerste dag zijn we naar het gebied gereden de Dehrashan, dit gebied was tijdens de vorige uitzending eigenlijk best gevaarlijk tot bij de rand konden we toen nog wel komen maar als je verder ging werdt er op je geschoten. Het dorpje waar wij naar toe zouden gaan was het oord Kakrak, dit was toen helemaal een rovershol. Na dus de eerste dag het dorp te hebben bekeken vanaf een heuvel zijn we de tweede dag het dorp naar binnen gegaan. Het was er opvallend rustig. De mensen ie daar woonde waren opvallend vriendelijk met andere woorden er is dus wel degelijk iets aan het veranderen in Uruzghan. De derde dag gingen we de eerste qualla's naar binnen en na een goede search hebben we wat spullen gevonden die daar niet horen te liggen zoals, een handganaat, wapens, opium (wat normaal is hier) en nog veel meer. Dat er in elke qualla opium wordt gevonden komt omdat de Nesh (zo noemen ze het oogsten van de Poppy) is afgelopen. De Opium mogen de bewoners meestal houden. De dag daarna zijn we terug gegaan richting die kleine base en hebben daar nog een voetpatrouille gedaan richting het oord Ferosia, zeg maar een rustige avond wandeling van een uur of twee. Na nog een nacht geslapen te hebben buiten zijn we de dag daarna terug gereden naar Kamp Holland. De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het voorbereiden van wat vervolg actie's. Verder is het nu echt een lekker weertje 38 graden en geen wolk te bekennen. Wel is er buiten veel wind, wat dus er weer voor zorgt voor zandstormen en dustdevils (moet je maar een hyven).

When the night has come
And the land is dark
And the moon is the only light we'll see

Stand by Me - Ben E King

Reacties

Reacties

Thea

Weer een spannend verhaal. Ben blij dat alles goed
is met jou . Ben vandaag nog bij mama geweest.
Heb nog met Nancy contact gehad. Ga deze week nog een keer op bezoek. Wil de kindjes nog even zien.
Verder is alles O.K. en heel veel groetjes uit Brunssum.

Mam

Hoi zoon,je hebt het druk maar dat is goed gaat de tijd snel voorbij.
Mooie tekst van Ben E King.
Veel groetjes en veel liefs uit het Heereveldje.

Marco

Hey Rodg,

Mooi om het werk van je te volgen. Zo krijgen wij ook een idee hoe het werkelijk is!! Hier in de Grunstroat is de meiweek weer voorbij en hebben we je natuurlijk gemist. Helaas hebben de Auwe weer gewonnen. Wij hebben de den 2 keer gehad, maar vrijdagavond hebben de auwe de den verstopt en hebben wij deze niet meer teruggevonden. Dus missie Rodg volgend jaar: met de Pumuckels volgend jaar winnen.

Ik moet je de groetjes doen van de andere Pumuckels.

Groet Marco.

je vrouw

Jammer ,dat we op onze trouwdag niet samen zijn .
Maar heb begrepen dat mijn kadootje onderweg is.
Je wordt hier erg gemist .Nog anderhalve maand en dan zijn we als gezinnetje weer samen.
Daan heeft een nieuwe traktor en Anne wordt deze maand een jaar . Wij zijn erg trots op je en we beginnen met aftellen .XXXXXXXXXXXXXjes Daan anne en je vrouw

Joyce

Hi Rodger,

Genoeg te beleven dus de tijd gaat snel. Dat is belangrijk!!!! Hier gaat ook alles goed , heb je laatst nog gesproken dus we hadden al even bijgekletst. Hou je goed, XXX zusje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!