Rodger ver weg.voor z'n werk.nl

Communicatie

Voor dat ik weer verder ga met mijn verhaal wil ik eerst iedereen bedanken die reacties plaatsen op mijn weblog. Dan weet ik tenminste dat ik het niet voor niks doe. Zoals jullie al kunnen lezen gaat dit stukje over communicatie. Het is nog steeds verbazingwekend dat je hier in the midlle of nowhere gewoon met de hele wereld contact kunt hebben. Zowel via de mail als de telefoon. Voor de mensen die ik nog niet gebeld heb er zit wat vertraging in maar wat wil je ook met 5300 km tussen ons in. Internetten gaat de meeste tijd goed, ok met een verbinding van 11 kb/s is het niet aantrekkelijk om flink te downloaden, maar mailtjes versturen gaat goed. Zelfs een weblog bijhouden lukt goed zoals jullie zien, ga zelfs proberen om eens een foto erop te zetten. Dat er veel van deze middelen gebruikt wordt gemaakt valt wel te merken op bepaalde tijden is het erg druk in de @home (onze telefooncel). Door het tijdsverschil is dat hier natuurlijk op rare tijden maar komend weekend zal er een uurtje vanaf gaan omdat dan bij jullie de zomertijd ingaat (daar doen ze hier niet aan). Ook het andere medium (internet) wordt veelvuldig gebruik er zal bijna geen enkele militair zijn die geen laptop bij zich heeft. Dus wordt er in de avond flink gemaild, ge-hyvesed, ge-facebooked, ge-msned en wat voor een andere dingen nog meer. Wat dat betreft is er veel in het voordeel verandert. Das nog wat anders dan in Bosnië of Kosovo waar je 1 of 2 telefoons had voor de hele base. Uren wachten, en als je dan aan de beurt was mocht je 10 minuten bellen. Een ander communicatiemedium moet je natuurlijk niet vergeten en dat is de post. Elke keer als de heli binnenkomt is het weer de vraag of er post meekomt. In ieder geval heb ik laatst de eerste grote lading gehad (de buit was 8 kaarten en 1 pakket).

Sounds like a signal from you
Bring me to meet your sound
And I will bring you to my heart

State of Independence - Donna Summer

Reacties

Reacties

Peter Martens

Lang leve de communicatie. Hou jullie taai en zorg goed voor mekaar.
Oh, voor ik het vergeet te vermelden!!!!! Ik ga naar U2 in Barcelona (Nou Camp) 30 juni. Zal zeker aan je denken!!!!

Joyce en Rogier

HAAAIII daar ben ik weer....Fijn dat er tegenwoordig zulke communicatiemiddelen zijn en dat we zo dicht bij je zijn. De kaart met foto van onze Ukkie doe ik morgen op de post. Hoop snel wat foto's te zien zodat ik kan zien hoe bruin mijn broertje is geworden ( ik daarin tegen ben zo wit). Hou je goed, veel liefs schoonbroer & zusje

marcel en sharon

he die rodger ,ja lekker makkelijk om zo in contact te blijven.lang leve het internet!!!! we zijn echt benieuwd naar fotos van die zandbak daar.we hebben jip aan de hand van de satteliet kaart kunnen laten zien waar je nu bent. hij vind het reuze interessant om te horen wat jij eigenlijk voor werk doet.volgende week komt je vrouwtje met de kroost lekker eten.(krijgt ze tenminste wat vitaminen binnen haha).maar laat het jou en je mannen daar goed gaan .we lezen snel weer wat van elkaar.groetjes
van de kremertjes

je vrouw

Hoi schat,
Voor ons is het heel fijn dat er zoveel communicatiemiddelen zijn ,vooral nu met de kids.
Daan heeft vandaag op school in een politie auto gezeten met de sirene aan .
Dat wilde hij graag aan papa vertellen .
let goed op jezelf

Peter, Milan en Myra

hallo buurtje,
Wat denk je het is super om jou mail te lezen, en ja de tijden veranderen, gelukkig is het voor jullie nu mogenlijk om via internet of de telefoon even snel contact te maken met thuis, en voor ons is het leuk om mee te maken wat jij daar allemaal doet. Zelfs Milan roept bij elk vliegtuig dat over gaat, dat de piloot vast naar buurman Rodger gaat, leuk om te ervaren dat zelfs de kleintjes onder ons met jou/jullie mee leven.
Pas op jezelf en weet je er is alweer een week voorbij,
Dikke zoen van ons

Marco

Ha Rodg, goed nieuws dat de communicatie nu beter verloopt. Het is leuk om de verhalen rechtstreeks te horen van je. Doe voorzichtig en tot hoors.

Gruss.

Anne, Daan en Yoeri

Daan, Yoeri en Anne hebben vandaag in het bos gewandeld. We hebben gepeeld met Daisy (blauwe Porsche van cars). We zijn nu chips aan het eten, Anne een lange vinger.
Anne heeft niet lang geslapen, van 13:45 tot 14:15.
We hebben Karin geholpen met koken en gewandeld met Jobski en Bootski. Anne heeft zowel een potje warm als een potjefruit gegeten. Daan heeft alles opgegeten (zelfs de aardappels), Yoeri heeft ook alles opgegeten.

Dadelijk lekker naar bed en rust in het huis.


Groetjes en doe rustig aan.

Anne, Daan en Yoeri

Birgit Frijns

Hey Rodger,

Lang geleden, ik denk de eerste keer dat je werd uitgezonden, moesten we mekaar een brief schrijven.
Kun je je dat nog herinneren, haha.
Gelukkig zijn er nu zoveel mogelijkheden om met mekaar te communiceren, en vooral als je een gezinnetje hebt is dit toch wel fijn .
Maar ik volg je verhalen wel op deze blog, en zorg goed voor elkaar. Het lijkt me toch wel moeilijk maar ook uitdagend dat avontuur van je!
Take care .
Groetjes

Joyce Nievelstein

Hoi Rodger,
Hier gaat alles goed, ook met mam. Misschien dat zij morgen naar huis mag maar dat zal ze je zelf laten weten. Hoe ist met jou? Zo te horen van Nancy gaat alles goed met je, fijn om te horen! Het weer wordt hier steeds beter maar is denk ik niet te vergelijken met de temperaturen waar jij je in bevindt. Hoop snel iets van je te horen. Dikke kus van je zus & de rest

marcel en sharon

hoi rodger,hoe is het daar nu zo,hier gaat alles goed.
we genieten lekker van het zonnetje ,het word echt lente hier.we gaan zo zwemmen dus ..... tot gauw groetjes marcel,sharon en jip.

je vrouw

Hoi schat,bij jullie is het nu aan het regenen ,hier is de lente begonnen.Daan en Anne genieten van het weer .
Daan is erg blij met zijn nieuwe fiets en onze dochter
heeft al zes tandjes.Sky (vriendje van Daan)vind het erg cool wat jij daar aan het doen bent. Let goed opjezelf xxxxxxxxxjes Nancy Daan en Anne

Mam

Hoi Rodger,mijn pakje komt zo vlug mogelijk,was wat tussen gekomen.Groetjes uit Waubach.Veel liefs.

Roger

Rodger,

heb op mijn hyves pagina enkele foto's van oa jouw kroost gezet.

ik zal er om de zoveel tijd andere foto's aan toevoegen.

Als het niet gewenst is laat het dan even weten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!