Rodger ver weg.voor z'n werk.nl

Nachtdienst

Op dit moment van schrijven zit ik op nachtdienst, paar dagen geleden terug gekomen van een patrouille. Weer dus meer van het gebied gezien wat opvalt is dat hier iedereen druk is met het werken op het veld en natuurlijk het in stand houden van de irrigatie kanalen. Ook zijn ze hier best wel druk met het verbeteren van de wegen. Er zijn zelfs al routes die geheel met grind zijn gestort en er liggen duikers op de weg zodat de irrigatiekanaaltjes waar ik het net over had niet kapot worden gereden. Dit is natuurlijk wel weer een probleem voor ons. Moeten wij als genisten nog meer ons best doen. Het is nu 5 uur s'nachts (bij jullie half twee s'nachts) en de menige bakken koffie heb ik al gedronken. En al weer wat delen van Band of Brothers gekeken, als we de laptop toch niet hadden. Zoals ik beloofd had in het vorige stukje zou ik wat vertellen over het base leven. Een base moet je verglijken met een klein dorpje tenminste alles is hier aanwezig van garage tot wasserij, restaurant en café hebben wij ook. Deze worden goed bezocht al was het maar omdat het eten gratis is en er maar eentje is. Net zoals in een normaal dorp is er ook een kruidenier, alleen noemen wij dit PX en zijn er eigenlijk alleen maar dure spullen te koop (i-pods, horloges, kleding en natuurlijk pepie militaire gadgets). Verder is er nog een telefooncel, en natuurlijk een huisarts. Het enige verschil met thuis is dat je in dit dorp iedereen collega mag noemen. Zo merk je heel snel dat iedereen mekaar nodig heeft ongeacht rang of stand of van welk dienstvak of wapen ze komen. Wat ook apart is hoe snel je aan dit leventje went (bedoel door het grind lopen met je slippertjes om te gaan douchen, of te tanken zonder te betalen). Maar dat is dan ook het leuke aan dit vak. Nog een paar uurtjes en mijn schift zit erop. Laat snel weer wat van me horen.

But we're never gonna survive unless we get a little crazy
Though we're never gonna survive unless we are a little crazy

Crazy - Seal

Reacties

Reacties

Peter Martens

Hoi Roger,
Goed om je verhaal even te lezen, het gaat lekker z'n gangetje. Top.
Geniet er van samen met je mannen.
Het is trouwens Barcelona geworden, 30 juni in Nou Camp (ach vervelend haha).
Hou je taai kerel.

Groetjes Peet

Zusje

Hallootjes,

Fijn om te lezen dat je al goed gewent bent & ik zo een beetje met je mee kan leven! Lijkt me wel gezellig in dat dorpje van jullie, volgens mij meer te beleven dan in Waubeach ha ha. Hier gaat alles goed, best oke weer gehad, dus dan ben ik ook weer in mijn nopjes. Heb ook al van nancy & mam gehoord dat alles goed met je gaat, doet me goed. Hou je taai, denk aan je!!! Tot schrijfs Dikke knuffel Joyce & Rogier

Mam

Hoi Rodger,is mooi om te lezen dat het goed gaat in je tijdelijke dorp.Drink niet te veel koffie.Verder doe voorzichtig en rustig.Groetjes uit Waubach en veel liefs Mam.

Peettante,

Hoi Rodger,
Gelukkig een bericht dat het goed gaat.
Fijn om te lezen dat de base een klein dorp is.
Kun je eigenlijk van alles doen.
In die PX hebben ze ook horloges (haha)
Is misschien iets voor je ( verzamelwoede ?]

Doe voorzichtig en let op jezelf. Ook voor je
mannen.
We denken aan je.


Heel veel groetjes xxxx

Thea.

Karin, Roger en Yoeri

Hi Rodger,

Slippertjes? Heb je die van Nancy gestolen? Sommige van die gebruiken kunnen we best in standhouden. Niet betalen als we tanken, etc :)

Heb begrepen dat je niet verhongerd daar ginds.

Je moet wel in het vervolg een handleiding voor de PS3 maken voor Nancy.
Werkt de Nintendo DS nog?

We kijken uit naar het volgende verhaal. Hou je taai en tot horens
Karin, Yoer en Roger


PS. XXX-jes van Boots

Karin, Roger en Yoeri

Van yoeri.
Hoi Rodger,ik wil graag met jullie naar de speeltuin en daarna friet met frikandel eten als jij weer terug bent.

Dikke knuffels en kussen van : Yoeri

Daan en Yoeri

hi papa/Rodger,

we zijn bij de speeltuin geweest en bij de dieren in de kinderboerderij in het Schutterspark. Ook zijn we naar de winkel geweest.

Daan zegt: Papa blijft nog heel lang weg. Maar gelukkig kom je wel terug.

Anne heeft vandaag bij de geitjes en varkens en ezels gegeten. Een broodje met jam. Wat ik niet wilde heb ik op de grond gegooid. Ik lig momenteel te slapen, ben heel erg moe.


Groetjes en tot horens:

Daan, Anne en Yoeri.

XXX-jes van Job

marcel en sharon

goed om weer wat van je te horen.we zijn donderdag lekker zwemmen geweest met die twee boeven,het worden beslist kleine olympische zwemkampioenen.voor de rest gaat hier alles rustig zijn gangetje. ben je nog niet aan het meubel maken geslagen?we kijken uit naar je volgende verhaal.
groetjes uit de kakert .

je vrouw

Hoi schat,we hebben vandaag nog met elkaar gebeld alles gaat gelukkig goed daar .Daan heeft vandaag met zijn fiets een brief voor jou gepost.
let goed op jezelf .

mar de koning (king)

hey ouwe ben je weer daar in het geiten land ik hoop dat jullie het nog een beetje redden zonder mij maar dat zal wel haha. ik blijf wekelijks kijken naar je blog en hou die gasten een beetje in de gaten he groeten king

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!